۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
کد خبر: 1003046

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه و جمعه (١١ و ١٢ مرداد) استقرار جوی پایدار و تداوم هوای گرم در روز در بیشتر ارتفاعات کشور پیش‌بینی می‌شود.

افزایش اشعه فرابنفش در روزهای پایانی هفته

صادق ضیائیان درباره شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (١١ و ١٢ مرداد) اظهارکرد: در این مدت استقرار جوی پایدار و تداوم هوای گرم طی روز در اکثر مناطق کشور با شدت بیشتر در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اوج گرفتن شرایط تابشی طی روزهای اخیر و قرارگرفتن شدت تابش فرابنفش در محدوده خطرناک برای ساعات میانی روز، تمهیدات لازم جهت کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش به‌ویژه طی ساعات میانی روز همچنین اقدامات لازم اجتناب از گرمازدگی طی روز به عمل آید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: وقوع ناپایداری به شکل رگبار با احتمال رعدوبرق در ارتفاعات مشرف به دامنه‌های شمالی البرز همراه با ابرناکی و مه آلود شدن و کاهش دید افقی و عمودی و به صورت پراکنده در ارتفاعات شمال غرب دور از انتظار نیست. بارش ها در ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی، به ویژه طی جمعه  رگباری و موقتی شدید پیش‌بینی شده است بنابراین اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی و حضور در حاشیه رودخانه‌ها در این مناطق توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: وقوع رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ در ساعات بعدازظهر و غروب در ارتفاعات جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی پیش‌بینی می‌شود بنابراین در زمان وقوع رعدوبرق و تگرگ از قرارگرفتن در فضای باز اجتناب کنید و اقدامات ایمنی لحاظ شود.

ضیاییان تاکید کرد: با توجه به افزایش تردد فصلی کوهنوردان و شرایط ریزش سنگ به‌ویژه در ارتفاعات البرز و شمال غرب، انتخاب محل مناسب کمپینگ و اقدامات لازم جهت ایمن‌سازی مکان استقرار همچنین احتیاط در تردد در زمان صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط ریزش سنگ مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه بعدازظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید مهم ترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گردوخاک همراه است.

ضیاییان در پایان با اشاره به وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: آسمان این مناطق نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و احتمال رگبار موقتی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.